Uncategorized

Kobi verovert VS met website van Linkman

By February 15, 2017 No Comments
Kobi robot transparant

De Belgisch-Amerikaanse start-up The Kobi Company heeft Linkman in de armen gesloten om een nieuw en innovatief product op de markt te zetten in de Verenigde Staten: een multifunctionele tuinrobot die inzetbaar is voor grasmaaien, bladblazen én sneeuwruimen. Met een tongue-in-cheek website en een opmerkelijk sneeuwfilmpje helpt Linkman de internationale ambities van het bedrijf waar te maken.

In de VS is een gazon niet zomaar een gazon. April werd er uitgeroepen tot nationale maand van de gazonverzorging, en 84 procent van de Amerikanen zegt dat de kwaliteit van de tuinarchitectuur mee beslissend is bij de aankoop van een huis. De sociale druk om alles piekfijn te onderhouden, is dus bijzonder hoog. Gelukkig kan dat voortaan zonder stress, dankzij een multifunctionele robot die de tuinverzorging volledig in handen neemt.

Uniek community-gevoel

Kobi, zoals de robot heet, houdt in de winter je oprit sneeuwvrij, in de herfst zuigt het toestel alle bladeren op en in de zomer maait het ook nog eens je gazon. Aanlokkelijk, maar hoe win je met een prototype de interesse van potentiële kopers? Linkman heeft maximaal ingezet op een website met een tongue-in-cheek benadering, waar je via een wizard kunt intekenen op het eerste consumermodel. De website creëert een uniek community-gevoel voor woningeigenaars die nóg meer van het leven genieten dankzij een slimme en moeiteloos te bedienen tuinoplossing.

Extra mediabereik dankzij sneeuw … in de zomer

Om deze innovatieve tuinoplossing tastbaar te maken, heeft Linkman een sneeuwruim-filmpje gemaakt waarin Kobi zijn kunnen demonstreert. De opnames vonden plaats in … putje zomer, en dat was goed voor heel wat media-aandacht.

“Ook de uiteindelijke release van Kobi werd massaal internationaal opgepikt”, aldus Steven Waelbers, oprichter van The Kobi Company. “We hebben interviews gegeven aan tal van mediakanalen, van Bloomberg tot CNN.  Vaak kregen we hierbij positieve reacties op het filmpje. Zelfs Discovery Channel Canada heeft ons gebeld met de vraag of ze het mochten uitzenden.”

En de impact van de website zelf? Die is eveneens aanzienlijk, met een uitzonderlijke conversieratio als resultaat (zie kader). 

Kobi: slim, autonoom en elektrisch

De Kobi is aangesloten op het internet en haalt daar al zijn informatie. Heeft het gesneeuwd? Dan weet hij meteen wat te doen en schiet hij autonoom in actie. De robot vindt de weg via gps, sensoren en een camera, en werkt honderd procent elektrisch. Elektriciteit haalt de robot uit een lithium-ion accu. Zodra de accu leeg is, rijdt de robot zelf terug naar het laadstation.

Over Linkman-Queromedia

Digital content agency Linkman en performance-marketin­gbedrijf Queromedia helpen ondernemingen digitaal op de kaart te zetten en hun online potentieel te maximaliseren.  Queromedia is gespecialiseerd in marketingconcepten die inspelen op de intenties van doelgroepen. Linkman tilt die aanpak naar een hoger niveau met uitgekiende en creatieve digitale content.

Impact in cijfers

  • Sinds de lancering van de website bedraagt de bounce rate
    gemiddeld maar 47%.
  • Een derde van de bezoekers heeft de I-want-a-Kobi-wizard volledig ingevuld.
  • 11% heeft uiteindelijk ingetekend (aanvraag consumermodel).

Contact

Contactpersoon Linkman:

Lander Janssens
Strategy Director (
lander@linkman.be)
0474/62 66 98