Linkman bestaat 5 jaar en is aan een stevige groeispurt bezig. Dat vertaalt zich ook in heel wat nieuwe aanwervingen. De recentste aanwinst is Nathalie Dubois, die eerder haar strepen verdiende bij media-agentschappen MEC, Aegis Media en Zenith Optimedia. Zij vervoegt de rangen als Client Service Director.

Content is king, distribution is queen

Nathalie Dubois is enorm gemotiveerd om het Linkman-DNA nog een niveau hoger te trekken met haar media-ervaring.“Ik zie heel wat mogelijkheden in de ideale afstemming van contentcreatie –het paradepaardje van Linkman- en de juiste media-inzet. Content is king, maar distribution is queen.”

In het huidige medialandschap wordt het inderdaad elke dag moeilijker om content op een organische manier tot bij consumenten te krijgen. Het wordt dus een noodzaak om strategieën op te bouwen op basis van wat er leeft bij de consumenten zelf. Bij Linkman wordt deze strategische content-consumer journey uitgerold vanuit meetbare data en gaan strategie, creatie en distributie hand in hand.

“Als one stop shop voor strategie, creatie én media kunnen we snel schakelen voor onze klanten én tegemoetkomen aan de hedendaagse distributienoden in content marketing.”

(Nathalie Dubois, Client Service Director)

De aanwerving van Nathalie is ook voor CEO Philippe De Puydt de logische next step in de evolutie van Linkman: “We zijn al langer bezig met planning en buying van media. Om onze klanten nog beter te kunnen bedienen in hun communicatietraject, wilden we die scope absoluut verruimen.

“Nathalie pusht ons om dieper na te denken over de doelgroep en hoe die te bereiken. Haar focus op deep targeting zorgt ervoor dat we de juiste content creëren voor de juiste mensen.”

(Philippe De Puydt, CEO)

Denkers en doeners

Wat een ervaren mediaprofiel aantrok in een eerder klein communicatiebureau als Linkman? “Linkman is klein in omvang, maar groots in zijn ambities. De huidige groeispurt belooft sowieso boeiende tijden. Bovendien stond ik erg versteld van het professionalisme en de resultaatgedreven aanpak van het creatieve team. Er heerst hier ook echt een unieke ‘iedereen denkt, iedereen doet’-bedrijfscultuur.”, verklaart Nathalie haar blijde intrede.”Het is verfrissend om bij het opstellen van een mediastrategie synchroon creatieve input te krijgen: die combinatie, dat gaat nog vonken geven!”

Van die vonken houden we jullie zeker op de hoogte. For now: welkom, Nathalie!