Op maandag 11 april 2016 vliegt Linkman samen met een 70-koppige Belgische start-updelegatie naar New York onder het motto Be Bold in New York: een initiatief van incubatoren Telenet Kickstart, powered by Idealabs, iMinds’ iStart enStart It @KBC in samenwerking met Startups.be. Linkman verzorgt in opdracht van de incubatoren de regie, digitale content creatie en het online PR-luik rond #BBNY16.

 

Be Bold in New York trekt Belgische start-ups uit de klei

“Het is tijd dat Belgische start-ups uit de klei worden getrokken”, verkondigde Minister Alexander De Croo onlangs in een interview met Bloovi. Vanuit diezelfde overtuiging sloegen drie toonaangevende Vlaamse incubatoren de handen in elkaar om 16 Belgische start-ups te klaar te stomen voor hun internationalisering. “Start-ups moeten werken vanuit een global-from-the-get-go filosofie”, dixit Karen Boers van Startups.be.

Ook BelCham, FIT, Bloovi / Ielon, CreativeSkills, REC, Microsoft Innovation Center Vlaanderen en een selecte groep prominente start-upmentoren zetten mee hun schouders onder deze innovatieve field trip.

 

Next level digital storytelling

De Tijd, DataNews, De Morgen, De Standaard en VRT stappen straks eveneens mee op het vliegtuig richting Big Apple. Daarnaast initieerde Linkman een partnership met REC, academy for digital storytellers. De jonge wolven van REC worden zowel voor als tijdens de trip onder de vleugels genomen van de ervaren productiemensen van Linkman.

De digital storytellers zullen hun persoonlijke kijk op all things BBNY met de wereld delen via de daily feeds op het webplatform.

 

“Na een intense casting selecteerden we 5 digital storytellers van REC die meereizen als realtime reporters. Een unieke kans voor jong talent, en tegelijk een creatieve piste die perfect binnen het start-upverhaal past: jonge ambitie ondersteunen.”

(Tone De Cooman, art director & producer bij Linkman)

 

All hands & skills on deck

Linkman ontwierp voor dit initiatief een nieuw merklabel, ontwikkelde een website, een digitaal contentplan, schreef de PR-aanpak mee uit, beheert de media en het social media management en staat in voor de regie en creatie van alle audiovisueel materiaal ter promotie van het project.

 

“Linkman is een hecht team van veelzijdige talenten. Een unieke samenstelling van mensen met uiteenlopende achtergronden en ervaringen. Het is net dat veelzijdige DNA dat ervoor zorgt dat Linkman opdrachten van die omvang aankan. Iedereen bij Linkman is doordrongen van een Can-Do mentaliteit. Dat helpt!”

(Lander Janssens, Strategy Director)

 

Volg het BBNY-verhaal op de voet