Linkman is aan een stevige vervrouwelijking bezig. Na mediaprofiel Nathalie Dubois en copywriter Eva Janssens vervoegt ook Linkvrouw Sofie Sonck het team als Pers & Content Manager. Haar achtergrond als journaliste, presentatrice en producer maakt van Sofie een straffe aanwinst voor de groeiende contentcel bij Linkman.

spierballen-animatie-1000

All-in op influencer management

Linkman streeft in z’n contentaanpak niet enkel naar straffe, inventieve creatie, maar houdt ook diezelfde criteria aan voor de distributie van die creaties. En dan is influencer marketing een tendens waar je niet om heen kan.

“Influencer marketing dringt Influencer Management op. In onze campagnes en communicatieaanpak doen we vaak beroep op bloggers (cfr. Zalando), journalisten (cfr. Be Bold in New York), tevreden klanten (cfr. Miele op Batibouw), bekende gezichten (cfr. inspiredbymiele.be), werknemers of betrokken stakeholders (cfr. Artsen Zonder Grenzen) om de content en communicatie op een krachtige en geloofwaardige manier te brengen. Het vergt echter specifieke expertise om de relaties met die “influencers” goed te onderhouden en hen op een natuurlijke manier mee te krijgen in de merkverhalen die we mee uitschrijven. Nu hebben we daar iemand voor. Sofie heeft daar ervaring mee. Meer zelfs: ze heeft bewezen dat ze daar steengoed in is.”, aldus Philippe De Puydt, zaakvoerder.

De wereld van Sofie

Sofie Sonck werkte eerder als journaliste bij DeTijd, als eindredacteur, presentatrice en producer bij Story & StoryFM. Waarom deze ervaren duizendpoot nu voor Linkman kiest? “Linkman is een jonge, enthousiaste en gedreven ploeg. Ik geloof ook sterk in het belang van je communicatie-impact te verhogen door te kiezen voor geloofwaardige afzenders, op maat van de campagne in kwestie. Bij Miele bijvoorbeeld koos Linkman er bewust voor om de consument zélf die rol te geven: het hoeven heus niet altijd bloggers of bekende gezichten te zijn.”

In een tijdperk waarin advertisers zich steeds meer een publisher-rol aanmeten, zijn we ervan overtuigd dat Sofie’s redactiedenken en mediakennis een grote toegevoegde waarde zijn voor Linkman.
Welkom aan boord, Sofie!