Vragen over een stoomoven? Stel ze aan een Miele-klant

Wandel je dit weekend voorbij de Miele-stand op Batibouw? Dan maak je veel kans om aangesproken te worden door Maryse, Bernard, Lut of één van de andere 30 klanten die beurtelings mee de stand bemannen. De enthousiaste ambassadeurs werden gerecruteerd via een uitgebreide online campagne, die op veel bijval en inzendingen kon rekenen.

Ook Jan Algoed, creatief directeur bij Linkman, bond op de eerste Batibouwdag de Miele-schort om. In z’n rol van enthousiaste Miele-klant stond hij de beursbezoekers te woord over zijn ervaringen met zijn Miele-oven en het broodrecept van zijn moeder. “Het is mede vanuit mijn eigen betrokkenheid bij het merk dat dit idee ontstond. Tijdens de eerste brainstormsessie begon ik spontaan vol passie over de profi-functie van mijn oven te vertellen en hoe ik daarmee het decennia-oude recept van mijn moeder verbeterde. Dàt is precies wat we met dit verhaal willen overbrengen: hoe Miele je inspireert om het maximum uit jezelf te halen. En hoe kan je het Immer Besser-credo geloofwaardiger en authentieker staven dan met testimonials van tevreden klanten?”.

Batibouwcampagne als kick-off van vernieuwde positionering Miele

Achter de schermen werkt Miele al langer aan een positioneringsoefening. Iedereen weet dat Miele staat voor absolute kwaliteit. Het wil dit jaar nog meer investeren in haar klanten door hen dichter bij elkaar te brengen en door vanuit het merk de bestaande relatie verder uit te diepen.

Karen Willekens, PR & Communicatie Manager bij Miele: “De krachtigste boodschap die je als merk naar buiten kan brengen, is die van tevreden klanten. Dat doen we nu fysiek op Batibouw en binnenkort ook digitaal met een innovatief communicatieplatform. In Linkman vonden we de ideale communicatiepartner voor de digitale activatie van ons verhaal. Met een relatief klein maar erg veelzijdig team steken ze de handen uit de mouwen ‘to get things done’. Zelfs als dat wil zeggen dat hun creative director een Miele-schort voorbindt op Batibouw.”