Lui, egocentrisch, schermverslaafd. Er bestaan heel wat vooroordelen over millennials, ook gekend als de ‘selfie-generatie’. Dat ze niet langer geïnteresseerd of gepassioneerd zijn door het (traditionele) reclamevak is er nog zo eentje. Digitaal communicatiebureau, Linkman, gelooft echter het tegendeel en adopteert er in één klap 25. Vijf weken lang biedt Linkman de studenten van de Belgian Ad School (BAS) een platform om deze vooroordelen te ontkrachten. Dit doen ze door de #PutItRight-campagne van Unilever te hacken.

 

Hackathon

Om de positieve boodschap over millennials kracht bij te zetten, organiseren de adoptietalenten een heuse hackathon. Dankzij Linkman heeft BAS de middelen ter beschikking om de #PutItRight-campagne van Unilever te hacken. Deze focust namelijk op dezelfde problematiek. Met de hashtag, #PutItRight, wil Unilever millennials uitnodigen om te bewijzen dat de oudere generatie een verkeerde perceptie heeft van de Millennials-generation. BAS is helemaal klaar voor de uitdaging. “Millennials zijn heel gepassioneerd en getalenteerd“, zegt Merlijn, initiatiefnemend student uit de BAS-groep.

 

Adopteer talent

Eind 2015 lanceerde Creative Belgium, de Belgische organisatie die creatieven verenigt, een campagne waarbij creatieve marketingprofessionals hun zaad- of eicellen doneerden om zo de toekomst van de creatieve communicatie-industrie te verzekeren. Hiermee trapten ze echter op de tenen van BAS. De BAS-studenten kwamen zelf met een campagne op de proppen en gaven Creative Belgium lik op stuk. “Don’t donate your sperm, adopt our talent”, luidde de boodschap sterk.

 

Linkman x Bas

Linkman verhoorde hun gebeden en adopteert maandag 23 mei 2016, 25 BAS-studenten. Voor een dag nemen zij de kantoren van Linkman over en zetten ze vijf weken lang de sociale media-kanalen naar hun hand. “Experimenteren is bijleren”, klinkt het bij Linkman. Benieuwd naar het resultaat? Hou de kanalen van Linkman zeker in de gaten!

 

LM_BAS_adoptiefeest

 

Noot aan de redactie: wees welkom op het adoptiefeest
Ter gelegenheid van de blijde adoptie van de BAS-creatieven organiseert Linkman een adoptiefeest. Het feest vindt plaats op maandag 23 mei 2016 van 9u30 – 10u30 in het kantoor van Linkman, Jordaenskaai 5, 2000 Antwerpen. U bent zowel welkom op het adoptiefeest als tijdens de hackaton. Voor informatie kunt u contact opnemen met Tone De Cooman, Senior Art Director Linkman. Tel. +32 486 15 52 78 , e-mail: tone@linkman.be. Gelieve ons een seintje te geven als u erbij kan zijn. Kan u er maandag niet bijzijn, sturen we u met alle plezier een persdossier.

Download het persbericht (PDF)